Az optimális guminyomás fenntartása elengedhetetlen minden felfújható kerékkel rendelkező jármű esetében, legyen szó egy egyszerű kerékpárról, személygépjárműről, vagy munkagépről. Amennyiben túl alacsony ez az érték, az negatívan befolyásolja a manőverezést, kormányozhatóságot, de akár durr defektet is könnyebben kapunk, mivel gyorsabban kopik az abroncs. Ha túl magas a gumi nyomása, az kedvezőtlenebb tapadást tesz lehetővé, a belső térbe beáramló zaj sokkal nagyobb, és szintén gyorsabban kopnak a kerekek. Mindennek ellenére előnye is van ennek: stabilabbá válik a jármű kanyarodáskor, valamint csökken az üzemanyag fogyasztás.

Milyen speciális helyzetek adódhatnak?

Vannak azonban speciális helyzetek, amikor érdemes változtatni az abroncsok nyomásán. Mezőgazdasági munkagép gumiabroncsoknál például elérhetőek a változtatható belső légnyomású kerekek, hiszen a kisebb nyomás a földeken növeli a vonóerő kifejtését, csökkenti a megcsúszás esélyét, hozzájárul a kevesebb üzemanyag fogyasztáshoz, valamint kevésbé roncsolja a termőtalajt. Közúton viszont éppen a magasabb nyomásra van szükség ezeknél a gépeknél, hiszen növeli a gumiabroncs élettartamát, javul a menetbiztonság, jobbá válik a kormányozhatóság, és aszfalton csökkenti a fogyasztást.

Nincsen olyan érték, ami minden jármű esetében fedné az optimális guminyomást. Személygépjárművek esetében ökölszabályként emlegetni szokták a 2,1-3,4 bar-t, azonban minden esetben figyelembe kell venni a gyártó előírásait. A legtöbb esetben nem érdemes ettől eltérni, azonban itt is akadhatnak kivételek. A terepvezetés szerelmesei többnyire terepre érve csökkentik a légnyomást a kerekekben, mivel sokkal jobb vezetési élményt nyújt így az autó. Természetesen közúti forgalomra ismét visszaállítják az optimális szintre, hogy biztonságosabban tudjanak közlekedni a forgalomban.